Autorităţile nu au dorit show la privatizarea CFR Marfă şi au reuşit - nu va fi show, dar nu va fi nici privatizare... deocamdată. Niciuna din cele trei oferte depuse pentru precalificare nu s-a calificat.
După ce a prelungit termenul limită pentru întocmirea "listei scurte" de la ora 12.00 la ora 16.00 (deşi, joia trecută, ministrul de resort Relu Fenechiu spunea că nu este nevoie de mai mult de două zile pentru evaluarea celor trei dosare), Ministerul Transporturilor a anunţat sec, fără alte detalii, că, "în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfă, Comisia de Privatizare instituită la nivelul Minis-terului Transporturilor, a hotărât res-pingerea celor trei potenţiali ofertanţi şi reluarea procedurii, conform prevederilor legale".
Însuşi ministrul Fenechiu aprecia, zilele trecute, că, pentru ca la această privatizare să nu participe oricine, aşa cum s-a întâmplat la procesul de privatizare, de asemenea eşuat, a "Oltchim", condiţiile impuse sunt destul de drastice. De aceea, au depus ofertă "trei companii importante din domeniu", acestea venind la minister în ultimele minute înaintea expirării termenului de depunere a dosarelor de precalificare.
Cei trei deponenţi sunt Grup Feroviar Român (GFR), parte a "Grampet" (grup deţinut de Gruia Stoica), Asocierea "Transferoviar Grup (TFG) - Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria" şi firma americană "OmniTRAX", despre care presa a scris că ar avea legături cu omul de afaceri Cristian Burci.
Premierul Victor Ponta spunea, miercurea trecută, că a cerut date legate de companiile care au depus documentaţii la privatizarea CFR Marfă şi că investitorii în cauză sunt serioşi, arătându-se încrezător că aceştia pot aplica o strategie eficientă şi adăugând că societatea poate fi v