Cateva sesizari de la botosaneni, ajunse la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, i-au indreptat pe comisari catre aceste societati. De altfel, nu cu mult timp in urma, comisarii au efectuat un control tematic la service-urile auto, fiind verificati 17 operatori economici.
Nemultumirile botosanenilor care au reclamat service-urile auto au vizat nedecontarea lucrarilor din dosarul de daune, dar si faptul ca unii operatori nu ofera informatii exacte privind timpul de realizare a lucrarii sau tariful perceput pentru manopera.
„In controlul nostru tematic s-au constatat mai multe abateri, mai exact opt, fiind aplicate sapte avertismente si o amenda de 2.000 de lei. S-a dispus si oprirea temporara a activitatii pana la remedierea deficientelor”, a precizat Mirel Rogalschi, comisarul sef-adjunt al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor. Potrivit acestuia, sanctiunile au fost aplicate pentru deficiente legate in principal de informarea consumatorilor.
In urma verificarilor realizate la astfel de unitati, reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor au venit cu urmatoarele sfaturi pentru consumatori: informati-va in prealabil asupra tarifelor si solicitati un deviz estimativ al interventiei; solicitati factura care trebuie sa contina data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei, timp fizic sau barem de timp/ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul); solicitati Nota de comanda (reparatie) care trebuie sa cuprinda natura exacta a reparatiilor, costul probabil al acestor interventii si durata imobilizarii autovehiculului. Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti ajuta la o eventuala contestare a facturii si