Economia are nevoie de înfiinţarea de firme mici şi mijlocii, care să asigure crearea de locuri de muncă şi de un program care să favorizeze brandurile naţionale – acestea au fost două dintre concluziile la care au ajuns ieri micii antreprenori, bancherii şi reprezentanţii autorităţilor prezenţi la un eveniment ZF pe tema dezvoltării IMM-urilor.
„Stimularea pieţei interne trebuie să fie un obiectiv în sine pe lângă încurajarea exporturilor. Polonezii au creat o piaţă internă foarte puternică folosind fondurile europene, iar o astfel de piaţă dă de lucru pentru foarte multe IMM-uri. Acest lucru ar trebui făcut şi în România. Absorbţia fondurilor UE nu este un scop, ci un mijloc de a dezvolta o piaţă internă solidă care va genera fond de lucru pentru IMM-uri“, a spus Tiberiu Moisă, director executiv Clienţi Corporativi şi IMM în cadrul Băncii Transilvania.
Reprezentantul Băncii Transilvania a adăugat că şi un program care favorizează brandurile naţionale va contribui la dezvoltarea pieţei interne.
Moisă a fost prezent ieri la conferinţa „Soluţii de dezvoltare a IMM-urilor“, realizată de ZF în parteneriat cu Banca Transilvania, CEC Bank, Ymens, Fondul de Garantare a Creditului Rural şi Presage. Reprezentantul Băncii Transilvania a mai spus că instituţia se pregăteşte să dea credite noi în valoare de 800 de milioane de euro pe întreg portofoliul, inclusiv pentru IMM-uri, în acest an şi a subliniat că în prezent cererile de finanţare sunt dominate de cele pentru capital de lucru şi nu de creditele de investiţii, aşa cum se întâmpla în urmă cu patru-cinci ani. Şi Ileana Bratu, director al Fondului de Garantare a Creditului Rural, a spus că există „o pauză“ pe creditul de investiţii şi fonduri europene.
Orice economie trebuie să aibă drept coloană vertebrală IMM-urile, a spus Maria Grapini, ministrul delegat pentru relaţia cu IMM-urile,