Scris de Călin Corpaş - Firme din Bucureşti fac strategia judeţului, într-un context în care bihorenii vor turism termal, iar Guvernul ne-ar „gaza”.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a apărut miercuri alături de vicepreşedintele Ioan Mang şi de reprezentanţii firmelor care vor realiza strategia de dezvoltare a Bihorului 2014-2020. Această strategie ar trebui să fie definitivată în şase luni, potrivit anunţului făcut de Robert Pavelescu, reprezentantul firmei RomActiv Business Consulting, cea care a câştigat licitaţia, anul trecut, alături de GEA Strategy&Consulting SRL, cu o ofertă de circa 90.000 euro.
Consultantul Pavelescu a făcut referire la potenţialul turistic al Bihorului, ce ar trebui exploatat mai bine prin viitoarea strategie, inclusiv prin atuul geotermal. În acest context, am întrebat şi dacă în strategie se va ţine cont şi de prezenţa zăcămintelor de hidrocarburi, ce ar putea fi exploate în judeţul nostru, în anii ce vin, cunoscut fiind faptul că turismul şi exploatarea petrolieră sunt două noţiuni ce se bat cap în cap. Intuind că este vorba despre controversata exploatare a gazelor de şist, Cornel Popa a ţinut să spună, din nou, că nu susţine aceste exploatări. În mod neaşteptat, Popa a nuanţat mai apoi, adăugând cuvântul „deocamdată”… Robert Pavelescu a evitat să răspundă la această problemă.Promit transparenţă
Consultanţii au anunţat că vor să întocmească o strategie care să reflecte viziunea actualei administraţii judeţene, dar să reflecte şi ceea ce îşi doresc bihorenii. Se vor forma patru focus-grupuri, în cadrul cărora vor lucra circa 30 de specialişti. Într-o primă fază se va face o analiză socio-economică a judeţului, urmând să fie implicaţi o gamă largă de actori sociali: administraţia locală, ONG-uri, sindicate, patronate, mediul de afaceri, au anunţat câştigătorii licitaţiei de la CJ Bihor.
Cornel Popa şi con