Locurile de parcare sunt insuficiente în majoritatea oraşelor mari, aşa că şoferii apelează la o soluţie aparent comodă şi la îndemână: parcarea pe trotuar. Specialiştii revistei Auto Bild îţi arată cum îţi poţi strica anvelopele dacă nu eşti atent.
Administratorii drumurilor publice încearcă de obicei să limiteze pe cât posibil staţionarea pe trotuar, astfel că bordurile sunt adesea înalte.
În aceste condiţii, roţile maşinii şi elementele suspensiei sunt torturate zi de zi în goana după un loc de parcare.
Prea puţini se gândesc la siguranţa proprie, care depinde în mare măsură de starea anvelopelor şi a articulaţiilor suspensiei.
Lovirea în forţă a bordurii poate afecta în primul rând anvelopa. Chiar dacă nu e evident la prima vedere, pericolul pândeşte ascuns. Elementele de susţinere ale talonului se pot rupe sau îndoi. La viteze mari, deformarea pneului generează căldură. Ceea ce grăbeşte uzura structurii anvelopei, putând apărea umflături pe flancuri. Sunt condiţiile ideale pentru o explozie de cauciuc periculoasă.
Dacă zgârieturile sunt, în general, inofensive pentru jante, adânciturile sau crăpăturile necesită înlocuirea acestora.
Când bordura este lovită cu putere, cuplajele direcţiei şi ale suspensiei pot fi, de asemenea, afectate: tiranţii se pot îndoi, apar jocuri în articulaţii.
Ca simptome întâlnim o poziţie a volanului nefirească, direcţia “trage“ într-o parte sau alta. Pe lângă înlocuirea elementelor afectate, trebuie refăcută şi geometria roţilor.
SURSA: Libertatea.ro
Locurile de parcare sunt insuficiente în majoritatea oraşelor mari, aşa că şoferii apelează la o soluţie aparent comodă şi la îndemână: parcarea pe trotuar. Specialiştii revistei Auto Bild îţi arată cum îţi poţi strica anvelopele dacă nu eşti atent.
Administratorii drumurilor publice încearcă de obicei să limiteze pe cât posibi