6 centre comerciale mari vor fi livrate in acest an, dintre care 4 de tip shopping-mall. Care vor fi conditiile pietei, cum difera noile unitati fata de generatiile anterioare, ce sanse au proiectele in curs de reinventare, cum va arata concurenta de la Ploiesti si ce soarta ar putea avea Cocor, intr-un material DailyBusiness.ro.
In primul trimestru s-a deschis un singur centru comercial, Uvertura Mall din Botosani, cele mai multe centre comerciale de acest tip fiind asteptate in a doua parte a anului, dar au continuat lucrarile de constructie la Cora Constanta, AFI Ploiesti si Promenada Mall Bucuresti. Procesul de inchiriere a spatiilor din cadrul Cora Constanta inainteaza, in momentul de fata aproximativ 80% din suprafata fiind inchiriata.
Investitii mai gandite
In acest moment sunt in constructie peste 160.000 de metri patrati la nivel national. Anul acesta, stocul total va ajunge la peste 2,8 milioane de metri patrati, iar, in doi ani, stocul total de centre comerciale din Romania va creste cu aproximativ 6%, potrivit estimarilor companiei de consultanta imobiliara CBRE.
Anul acesta vor fi finalizate centre comerciale importante atat tip galerie, cat si shopping mall, in diverse orase ale tarii: Coresi Shopping City (faza I) din Brasov, AFI Palace Ploiesti, Cora Slobozia, Cora Constanta, Uvertura Mall Botosani si Promenada Mall Bucuresti.
Pana la sfarsitul anului, doua noi proiecte comerciale se vor adauga stocului din Bucuresti, Promenada Mall (35.000 mp) dezvoltat de Raiffeisen Evolution in coridorul Floreasca-BV, si Vulcan Value Center (25.500 mp) dezvoltat de Benevo/NEPI in zona de sud-vest a orasului.
„Nu stiu daca putem vorbi despre o noua generatie de mall-uri, diferita de cele precedente, dar putem spune ca noile centre comerciale sunt dezvoltate tinandu-se cont de cerintele actual