Guvernul României susţine că, prin înfiinţarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc, în luna aprilie, a promovat un principiu european care permite gestionarea unică a domeniului jocurilor de noroc în ţara noastră, fiind pentru prima oară când autorizarea, controlul şi monitorizarea jocurilor de noroc sunt realizate de o singură instituţie.
Conform unui comunicat de presă, Aprobarea normelor de aplicare a OUG 20/2013, materializate în Hotărârea privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, va permite instituţiei nou create să funcţioneze în conformitate cu principiile comunitare în domeniul jocurilor de noroc.
În acest sens, hotărârea reglementează structura organizatorică a Oficiului, precum şi aspectele de ordin general care vizează cele trei componente: autorizarea, controlul şi monitorizarea.
Prin prevederile HG, se elimină barierele birocratice, instituindu-se posibilitatea de a fi preluate documente pentru licenţierea şi autorizarea organizatorilor de jocuri în format electronic, cu semnătură digitală.
De asemenea, actul normativ stabileşte criteriile generale privind activitatea de monitorizare a jocurilor de noroc online, precum şi principalele reguli de funţionare a Comitetului de Supraveghere - structură deliberativă şi decizională în domeniul jocurilor de noroc.
Pentru buna organizare şi funcţionare a Oficiului, precum şi pentru îmbunătăţirea activităţii Comitetului, prin prevederile HG s-a instituit crearea unui Consiliu Consultativ al oamenilor de afaceri din domeniul jocurilor de noroc, care va avea posibilitatea să informeze autoritatea cu privire la aspectele din