Viitorul nu sună bine pentru consumatorii de energie electrică. Conform presei centrale, potrivit unui proiect de regulament de furnizare a energiei electrice, consumatorul poate fi deconectat de la reţea, chiar dacă îşi plăteşte facturile la zi, dacă dacă furnizorul lor de energie are datorii către transportator, distribuitor şi aşa mai departe. Consumatorii vor fi înştiinţaţi prin intermediul unui preaviz că în decurs de cel puţin 15 zile trebuie să-şi găsească un alt furnizor, lucru nu foarte uşor în condiţiile actuale. După cum era de aşteptat, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi ai societăţii civile sunt extrem de revoltaţi de măsurile propuse de autorităţile centrale. „Nu e prima minune pe care o face ANRE-ul, gândindu-ne doar la sistemul de facturare, care a permis, atât E-On Gaz, cât şi Enel să factureze după un sistem prezumat, urmat de o regularizare la trei-patru luni, asta făcând ca legea 230/2007 a asociaţiilor de proprietari să fie încălcată la repartizarea acestor cheltuieli. Din capul locului, acest nou sistem aduce o obligaţie în plus pentru consumatori, care deşi sunt buni platnici, în anumite situaţii apărute din cauza furnizorului, sunt obligaţi să-şi caute un alt furnizor. După părerea noastră, este o aberaţie pe care vom interveni să o corectăm, prin intermediul Ligii Habitat. Vom lua legătura cu cei de la ANRE sau dacă va fi cazul, cu cei de la Guvern”, a declarat Vasile Arion, prim-vicepreşedintele ULALA.
„Prevederi dezavantajoase pentru consumatori”
Acesta mai spune că nu i se pare corect ca cetăţeanul să plătească pentru vina furnizorului. „Trebuie găsite alte modalităţi de obligare a furnizorului de energie să-şi respecte angajamentele, atât faţă de consumator, cât şi faţă de furnizorii săi, iar ANRE-ul să dea dovadă de mai mult respect faţă de consumator, care şi aşa plătesc tarife reglementate chiar de dânşii.