Bazat pe experienta pe alocuri amuzanta si plina de lirism a “privatizarii” Oltchim cu Dan Diaconescu si a declaratiilor credibile ale Premierului ca participantii sunt viabili si a Ministrului Transportului ca privatizarea este responsabilitatea lui personala, anuntul de ieri a parut o surpriza.
Toti cei 3 participanti ramasi in cursa, din lista neclara dar “sigur” mult mai maaaare, nu s-au calificat, la nivel declarativ, pe motiv de dosar incomplet.
Surpriza nu a constat in acest anunt, ci pe fondul zumzetului “ambientalelor”, in cum de i-au anuntat ca si participanti viabili si credibili pina in ultima clipa.
In cazul unuia, tranzactia nu ar trece de avizul Consiliului Concurentei si este interesant de ce nu se pune cel putin problema in antecamera unei astfel de privatizari a simbioziei exprimate de exemplu prin Rollingstock Company si a absorbtiei de substanta din CFR “at large” nu doar din CFR Marfa prin tranzactii ciudate cu companii de stat e.g. Conpet a descalificat recent CFR Marfa, comodate etc.
In cazul altuia un check de bonitate si de etica in afaceri si practici dubioase l-ar fi exclus macar din validarea Premierului. DD macar aici statea mai bine. Probabil un iepure ori un front runner.
Al treilea, o asociere intre o companie medie si un fond care din supararea la anuntul de necalificare da impresia ca este un “party breaker”.
Din acest punct citeva scenarii sunt posibile printre care:
1) refacerea rapida a procedurii prin modificarea acelor “parametri” care sa permita anuntarea “cistigatorului”. Aceasta varianta ar sugera ca anuntul de ieri a fost determinat de o incurcatura pe ultima suta se metri si nevoia de un efort suplimentar pentru a cistiga un candidat “viabil”. Altfel spus o incredintare directa cu traseu sinuos;
2) O incredintare directa pe motiv de presiune FMI. Scuza cu presiunea a fost deja la