Portul Constanta este o piesa vitala pentru rulajul fabricii Dacia, care transporta prin intermediul acestuia masini catre 12 destinatii din lume. Dacia este, la randul sau, o importanta sursa de venit pentru port.
Intr-un reportaj CNN, reporterul Becky Anderson explica legatura stransa dintre cele doua.
Renault Dacia este cel mai mare exportator din Romania, insemnand ca este o afacere importanta pentru principalul port al tarii, Constanta. Trenurile marfare sunt vitale pentru port, arata reportajul CNN. "Transporta totul de la cereale la titei la masini. Anul trecut, 110.000 de masini au iesit de aici, din acelea 90.000 erau Dacia", arata Becky Anderson, la volanul unei Dacii.
"Portul Constanta e strategic important. 40% din livrarile internationale ies prin Constanta. Prin Constanta exportam masini in 12 destinatii din lume", arata si directorul de logistica al fabricii, Stefan Gaibu.
La Pitesti, in fabrica Dacia, o masina pe minut este asamblata de muncitori. Unul dintre acestia povesteste cat de bine este sa fie angajat aici si cat de greu se gaseste un loc de munca in perioada de criza.
"Dacia, cel mai profitabil export al tarii", este un "brand cu radacini sovietice", continua reportajul.
De la Pitesti, trei trenuri sunt incalcate zilnic la capacitate maxima, cu 300 de masini, si trimise in port. Terminalul de masini face bani frumosi din exporturile Dacia.
In urma acestei colaborari profitabile de ambele parti, Romania este un jucator cheie in industria auto europeana, incheie CNN.
Portul Constanta este o piesa vitala pentru rulajul fabricii Dacia, care transporta prin intermediul acestuia masini catre 12 destinatii din lume. Dacia este, la randul sau, o importanta sursa de venit pentru port.
Intr-un reportaj CNN, reporterul Becky Anderson explica