Ai stabilit împreună cu familia unde veţi petrece concediul în vara asta. Acum mai rămâne să alegeţi agenţia de turism care oferă cel mai avantajos contract. Specialiştii site-ului www.consumatoreuropean.ro îţi vin în ajutor, învăţândute cum să discuţi cu agentul şi ce drepturi ai, după ce ai semnat contractul. Ai stabilit împreună cu familia unde veţi petrece concediul în vara asta. Acum mai rămâne să alegeţi agenţia de turism care oferă cel mai avantajos contract. Specialiştii site-ului www.consumatoreuropean.ro îţi vin în ajutor, învăţândute cum să discuţi cu agentul şi ce drepturi ai, după ce ai semnat contractul.
Agentul de turism trebuie să îţi ofere în scris, în limba română, detalii corecte şi complete despre vacanţa pe care o plănuieşti (de exemplu: broşuri sau adrese de site- uri). Materialele pe care ţi le prezintă trebuie să conţină toate informaţiile relevante (costuri, modalităţi de plată, călătorii planificate, locul deplasării, standarde de confort, mese incluse etc.).
Citeşte cu atenţie contractul. Şi nu îl semna, dacă obligaţiile agenţiei de turism nu sunt descrise în mod clar.
Preţurile fixate în contract nu pot fi modificate, sub nici o formă, cu mai puţin de 20 de zile înainte de plecarea în călătorie. În cazul în care preţurile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele invocate de agenţie, ai dreptul să reziliezi contractul. Iar agenţia e obligată să-ţi ramburseze imediat toţi banii, inclusiv comisionul.
Din momentul în care ai rezervat vacanţa, agenţia de turism mai poate face modificări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, doar cu acordul tău scris. Dacă nu accepţi schimbările respective, ai dreptul să ţi se ramburseze banii imediat şi fără penalizări.
Dacă apar probleme după ce ai plecat deja în vacanţă, agenţia are anumite obligaţii:
- Să îţi ofere o alternativă corespunzătoare, fără