Internetul este bun pentru pornografie, iar conţinutul şi cultura pentru adulţi s-au infiltrat în ţesătura web. Deşi este foarte populară, nu se ştiu multe lucruri despre pornografia de pe internet. De exemplu, ştim că este multă, dar cât de multă?
„Este o groapă fără fund. În primul rând, este o industrie atât de diversificată, încât este greu de catalogat. Se iau în calcul şi site-urile plătite, şi cele gratuite? Se iau în calcul şi site-urile cluburilor de striptease? Oricum, cea mai mare problemă este că nu există nişte cifre oferite de companii, ceea ce înseamnă că nu există date sigure“, spune Stephen Yagielowicz, editor senior la „Xbiz“, un site din industria erotică.
Câţi utilizatori sunt
Spre deosebire de companiile de presă mai mari, mai tradiţionale, care dau publicităţii cifre legate de trafic, site-urile pentru adulţi sunt foarte secretoase când vine vorba de vizualizări. Şi sunt şi mai secretoase când vine vorba de câştiguri.
Dintre site-urile mari de la care „BuzzFeed“ a încercat să obţină informaţii pe această temă (printre care „Xvideos“, „YouPorn“ şi „RedTube“), doar „Xvideos“ a răspuns. Niciunul nu a oferit, însă, cifre. Reticenţa lor are, totuşi, logică: mare parte din conţinutul site-urilor de profil are un statut de copyright îndoielnic, iar lumea celor care promovează pornografia este secretoasă. Nu ar avea nimic de câştigat dacă oferă date.
Şi, totuşi, o statistică limitată tot există, deşi veteranii industriei se îndoiesc de datele ei. La prima vedere, cifrele sunt absolut năucitoare. De exemplu, în 2012, „YouPorn“ a declarat că site-ul înregistrează peste 100 de milioane de vizualizări pe zi, adăugând că în orele de vârf are şi 4.000 de vizualizări pe secundă, notează „BuzzFeed“.
Acelaşi raport, care citează ca sursă reţeaua „Google DoubleClick“, estimează că cel mai popular