Evoluţia de pe piata telefoniei mobile din a doua jumătate a anului 2012 arată o revenire a tendinţei pozitive a numărului de utilizatori de astfel de servicii, conform datelor raportate către ANCOM de furnizorii operaţionali de servicii telefonie şi acces la internet la puncte mobile din România.
În segmentul serviciilor de telefonie, în a doua parte a anului 2012 se remarcă revenirea tendinţei pozitive la nivelul numărului de utilizatori activi, care înregistrează o creştere uşoară de 0,6% dar, la nivel anual, acest indicator scade cu 2,5%.
Astfel, la finalul anului 2012 se înregistrau în România 22,8 de milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă, din care peste 13,5 milioane sunt utilizatori pe bază de cartele preplătite, iar 9,3 milioane sunt utilizatori pe bază de abonament.
Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă a ajuns la 119,9 la 100 de locuitori.
Pe de altă parte, traficul de voce la puncte mobile a continuat să crească cu 6,9% anual, depăşind pragul de 60 de miliarde minute. Exprimat în număr de apeluri, traficul de voce din anul 2012 a crescut cu 6%, fiind efectuate 26,1 miliarde de apeluri, cu 1,4 miliarde mai multe decât în anul 2011.
De asemenea, în anul 2012 au fost trimise aproximativ 14 miliarde de SMS-uri, cu 24,2% mai multe decât în 2011 şi, respectiv, 15 milioane de MMS-uri, cu 41,2% mai multe decât în anul 2011.
Raportul arată că, în volumele totale de trafic de voce şi mesaje, ponderea cea mai mare o deţin volumele de trafic rezultate de la utilizatorii pe bază de cartele preplătite: peste 34 de miliarde de minute de trafic de voce (adică 56% din traficul total de voce) şi aproape 11 miliarde de SMS-uri (adică 78% din totalul de SMS-uri) sunt efectuate de pe cartele preplătite.
Durata medie a unui apel realizat de către utilizatorii de cartelă preplătită (2 minute şi 36 de secu