Modificările aduse ieri de Transporturi documentaţiei de licitaţie la privatizarea CFR Marfă readuc în joc firma Transferoviar din Cluj, asociată cu un fond de investiţii austriac şi parteneră cu divizia de marfă a operatorului de stat austriac OBB. Transferoviar nu îndeplinea vechile cerinţe.
Ministerul Transporturilor a publicat ieri noul anunţ de privatizare al CFR Marfă, după ce miercuri a anunţat că niciunul dintre cei trei candidaţi ce îşi exprimaseră interesul nu îndeplinea cerinţele de participare.
Noile condiţii sunt mai relaxate decât cerinţeLE iniţiale şi deschid calea unor investitori de tipul lui Dan Diaconescu la Oltchim.
Citeşte şi: Privatizarea CFR Marfă a fost RELUATĂ. Condiţii mult mai relaxate pentru investitori
Modificările aduse în viteză de Transporturi spun că acum este suficient ca investitorii să prezinte o scrisoare de bonitate bancară, în valoare neprecizată. Forma iniţială cerea ca investitorii să vină cu scrisoare de confort în valoare cel puţin egală cu suma minimă de la care porneşte licitaţia (180 milioane de euro), la care se adăuga şi nivelul investiţiilor minime angajate prin strategia de dezvoltare a companiei pe care o prezentau.
Scrisoarea de confort demonstrează existenţa sumei de bani în bancă şi permite beneficiarului să o execute în cazul neîndeplinirii angajamentelor, în timp ce cea de bonitate doar demonstrează capacitatea investitorului de a face rost de bani.
Cifra de afaceri, coborâtă la nivelul Transferoviar
O a doua modificare priveşte cifra de afaceri medie anuală cerută pe ultimii trei ani, coborâtă de la 100 milioane de euro la 20 milioane de euro. În vechea formulă, în cazul asocierilor, (singurul participant din această categorie fiind Transferoviar Grup (TFG)_- Donau Finanz Austria), se cerea ca membrul asocierii care deţine licenţa de transport (adică TFG) să aibă o cifră