Vasul caracterizat drept „bombă toxică“ a primit vineri, 17 mai, avizul de mediu de a intra în Portul Constanţa. Portcontainerul care transportă deşeuri periculoase a trecut printr-un incendiu devastator în vara 2012, în Oceanul Atlantic. De atunci rătăceşte, încercând să găsească un port unde să acosteze, pentru a scăpa de containerele rămase neafectate de incendiu şi pentru a putea intra la reparaţii.
Nava Flaminia se află în rada Constanţei de la finele lui martie, aşteptând acordul român. Reparaţiile necesită schimbarea corpului navei în bună parte, de aceea este nevoie de descărcarea containerelor avariate din 3 magazii rămase (din totalul de 8, restul fiind neafectate de incendiu sau descărcate deja).
Nava a fost decontaminată în Germania şi Danemarca. La inspecţia Autorităţii Navale Române, efectuată la începutul lunii aprilie, echipele de control au stabilit că nava poate fi primită în Portul Constanţa la descărcare, deoarece riscul poate fi controlat, dacă se respectă toate regulile de siguranţă maritimă. După ce va scăpa de ultimele containere, Flaminia va intra la reparaţii în Şantierul Naval Mangalia.
În după-amiaza de vineri, 17 mai, navei i-a fost autorizat accesul în Portul Constanţa, în dana 38 Umex. Descărcarea containerelor va dura 20 zile. Apele uzate, rezultate din spălarea şlamului din containere, vor fi transportate la Prahova, la societatea de epurare New Century Development.
Garda de Mediu Prahova a efectuat un control la firmă, constatând o serie de deficienţe care fac imposibilă operaţiunea de epurare a apelor uzate.
„Toate separatoarele mecanice au grad de umplere ridicat cu nămol mecanic, datorită faptului că nu exista pompe şi nu sunt asigurate instalaţiile necesare de fluidizare a nămolului pentru a asigura evacuarea acestuia în îngroşătoare; podul raclor aferent separatorului mecanic