Bomba plutitoare a intrat în portul Constanţa şi, după ce va fi curăţată, va ajunge la reparaţii în DMHI
După ce a stat o lună şi jumătate în rada portului Constanţa, în aşteptarea avizelor autorităţilor române, portcontainerului MSC Flaminia a intrat, vineri după-amiază în portul Constanţa. Flancat de patru remorchere, mastodontul a trecut de digul de nord şi a acostat în dana 38, aparţinând SC UMEX SA, unde vor fi descărcate resturile de containere şi alte substanţe periculoase. Nava va intra apoi la reparaţii în şantierul Daewoo Mangalia, unde vor fi refăcute porţiunile afectate de incendiu.
Nava MSC Flaminia a fost implicată în iulie anul trecut într-un accident, mai exact un incendiu puternic la bord, în urma căruia toţi membrii echipajului au fost evacuaţi. Incidentul s-a produs în timpul voiajului pe care vasul îl efectua în Atlanticul de Nord iar, ulterior incidentului, portcontainerul a fost refuzat de către autorităţile portuare din Marea Britanie şi Germania, unde trebuie să intre la reparaţii. Motivul invocat a fost prezenţa la bordul vasului a unor substanţe periculoase care, în urma incendiului, ar pune în pericol mediul şi populaţia. Neoficial, este vorba despre 150 de containere încărcate cu o marfă deocamdată necunoscută opiniei publice, containere afectate parţial de incendiu şi care, în actualele condiţii de degradare, nu mai prezintă siguranţă. Potrivit ecologiştilor, o bună parte dintre containerele de la bord sunt încărcate cu substanţe toxice, compuşi petrolieri, uleiuri speciale, care ar fi stat de altfel, la originea producerii incendiului.
Executantul lucrărilor de reparaţii a dezminţit informaţiile potrivit cărora, România şi implicit şantierul au fost alese pentru că unităţile navale similare din occident au refuzat să se implice în această afacere. Potrivit DMHI, şantierul a fost selectat pentru reparaţia navei în urma