"Club Feroviar" a organizat în această săptămână o întâlnire cu principalele organizaţii din domeniul transportului feroviar şi transport public pe şină din ţara noastră pe marginea Master-Planului General de Transport al României, arată un comunicat de presă.
Intâlnirea a avut ca obiectiv centralizarea şi evaluarea strategiei ce trebuie să stea la baza redactării documentului şi, subsecvent, proiectele de investiţii în infrastructura de transport, întreţinerea şi readucerea în parametrii construiţi a acesteia şi direcţiile de investiţii în parcul de material rulant, pentru a fi puse la dispoziţia consultantului Ministerului Transporturilor - AECOM.
Participanţii, reprezentanţi ai Asociaţiei Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), Asociaţiei Inginerilor Feroviari din România (AIFR), Asociaţiei pentru Mobilitate Metropolitană (AMM), Grupului de Mobilitate din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, TIBBETT LOGISTICS, Metroul S.A., CODATU, Universităţii Politehnica Bucureşti - Facultatea de Transporturi, Asociaţiei Generale a Inginerilor din România (AGIR) şi Club Feroviar, au semnalat şi propus comentarii şi pe baza documentului primit de la AECOM pentru a sintetiza în final un răspuns.
"Din perspectiva transportatorilor feroviari, Master Planul trebuie să aibă în vedere starea actuală tehnică proastă a infrastructurii feroviare care constituie o frână în derularea traficului de călători şi marfă‟, consideră George Buruiană, Preşedinte ATFER.
"Reţeaua feroviară din România se află la acest moment într-o situaţie tehnică proastă ceea ce determină ca abordarea noului Master Plan să fie dincolo de construcţie şi reconstrucţie de linii‟, a comentat şi Octavian Udrişte, reprezentant al AGIR.
"Linia directoare a documentului trebuie să fie dezvoltarea durabilă a ţării, completată de
generarea de valoare adăugată pentru servici