Prima asociaţie sportivă feroviară din Bucureşti a folosit echipamentul vişiniu începând cu 1922, pentru că tricourile erau confecţionate din perdelele vagoanelor
Cu un an înainte ca Teofil Copaci să înfiinţeze echipa CFR, un alt club sportiv feroviar lua naştere în Bucureşti: Asociaţia Locomotiva, în 1922. O organizaţie fără prea multe fonduri, aşa că primele tricouri de joc sunt confecţionate din… perdele şi feţe de masă din vagoanele de tren! Culoarea? Evident, vişiniu. Cu toate că entitatea trece destul de repede în anonimat, în special în ceea ce priveşte secţia de fotbal, decizia de atunci a împiedicat nou-înfiinţata CFR, la 25 iunie 1923, să poarte culoarea dorită iniţial: acelaşi vişiniu! Astfel, pionierii actualului Rapid au fost nevoiţi să se consoleze cu violetul, nuanţă pe care o utilizează timp de doisprezece ani.
Sponsorizare în schimbul numelui
Situaţia se schimbă în momentul încheierii unui parteneriat cu Rapid Viena. Austriecii sunt de acord să acorde o sponsorizare CFR-ului, echipă cu multe lipsuri financiare. În schimb însă, austriecii solicită ca bucureştenii să le preia culorile şi, ulterior, în 1937, numele. Ulterior, alb-vişiniul vienezilor se transformă în alb-verde, nuanţă mai pe placul regimului aflat la putere. „Pe 1 mai 1922, Asociaţia Locomotiva a jucat primul meci în vişiniu, culoare pe care a vrut şi CFR-ul să o preia un an mai târziu, dar nu a mai putut. Până la urmă, destinul a vrut să se lege colaborarea cu Rapid Viena şi vişiniul a luat locul violetului în Giuleşti“, a întărit ipoteza şi Gheorghe Scurtu.
Rapid a retrogradat de cinci ori
Primul „picaj“ al Rapidului în liga secundă s-a înregistrat la finalul sezonului 1951. Paradoxal, cu un an în urmă, echipa care purta pe atunci numele de „Locomotiva“ pierdea titlul la golaveraj, în faţa celor de la UTA. Cu acelaş