Deşi a generat multe polemici şi este văzută ca o nouă taxă asupra afacerilor românilor, e posibil ca introducerea timbrului de mediu să nu aibă un impact atât de puternic pe cât s-ar crede. Antreprenorii contactaţi de revista Cariere sunt de părere că timbrul de mediu nu va avea un impact negativ semnificativ asupra tuturor întreprinderilor mici şi mijlocii.
„Pentru majoritatea antreprenorilor efectul nu va fi atât de grav. Vor probabil nişte costuri suplimentare, dar nu atât de mari încât să se dovedească nesustenabile”, – afirmă Ciprian Oprea, director general MCA Grup, companie care are ca principal domeniu de activitate comercializarea de uşi de garaj. În plus, antreprenorul consideră că timbrul de mediu nu va avea niciun impact asupra afacerii pecare o deţine în condiţiile în care compania achiziţionează maşini noi.
Un alt antreprenor care nu vede un impact negativ generalizat la nivelul pieţei este şi Octavian Bădescu, directorul general al companie de curierat Sameday Courier.
„Nu consider că timbrul de mediu va avea un impact major, sau cel puţin, nu unul generalizat. Va exista acelaşi impact ca şi asupra persoanelor fizice, în sensul că va favoriza importul maşinilor foarte vechi de peste 10 ani, şi va reduce valoarea maşinilor cu o vechime de 5-10 ani”, declară antreprenorul. Bădescu apreciează că timbrul nu va avea un impact direct asupra companiei pe care o conduce, întrucât ei utilizează mai mult maşini închiriate, nu proprietate. „Probabil că transportatorii vor înregistra un anume impact.”
Citeste mai mult pe cariereonline.ro