Vasul portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, se află de la sfârşitul lunii martie în rada Portului Constanţa, la aproximativ 8 mile marine de intrarea în port, aşteptând aprobările României pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la şantierul naval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Autorităţile române au făcut celulă de criză şi comisie de audiere în Parlament, luând la puricat nava şi investigând cele aproximativ 120 de containere cu resturi de deşeuri periculoase, care au mai rămas în magaziile incendiate. Decontaminarea principală a deşeurilor periculoase a avut deja loc, în Germania şi în Danemarca.
Cel mai probabil, până săptămâna viitoare nava va primi undă verde să intre în Portul Constanţa. Aici, va fi găzduită pentru decontaminare de dana unei firme controlate de oameni de afaceri libanezi din Constanţa, urmăriţi penal pentru evaziune fiscală cu cereale, de 30 de milioane de euro, alături de alţi doi milionari constănţeni, care s-au îmbogăţit în Portul Constanţa.
Autorităţile de mediu şi cele de siguranţa navigaţiei au ajuns la concluzia că resturile de deşeuri periculoase care se mai află pe nava MSC Flaminia nu pun în pericol mediul înconjurător, apa mării şi nici sănătatea oamenilor care vor munci la decontaminarea şi reparaţia navei, a explicat pentru gândul prefectul de Constanţa, Eugen Bola, care a coordonat autorităţile locale în acest caz.
Cu toate acestea, fostul ministru PDL al Transporturilor, Anca Boagiu, coordonează audierea autorităţilor implicate la Senat, la Comisia de Afaceri Europene al cărei preşedinte este. Şeful Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei, a prezentat un raport pozitiv, susţinând că nava Flaminia nu pune probleme din punct de vedere al siguranţei navigaţiei. Pe de altă parte, reprezentanţii ministerului Mediului nu s-au preze