Criză-necriză, în cuptoarele hipermarketurilor Cora se coc la foc continuu planuri de creştere pe raioanele de brutărie – vânzări cu 16% mai mari în 2013, comparativ cu 2012.
„Din punct de vedere comercial, pâinea reprezintă un segment care contribuie în mod semnificativ la creșterea cifrei de afaceri a Cora”, spunea, exact în urmă cu un an, Philippe Lejeune, directorul general al cora România.
Cele 10 hipermarketuri cora din ţară frământă zilnic peste 12 tone de aluat, din care coc 130 de tipuri de pâine și specialități de brutărie. Ponderea vânzărilor raionului de brutărie este de circa 1% din totalul vânzărilor, la nivelul întregului lanț cora. Ca să vă faceţi o idee, brutăria a înregistrat, în primele patru luni din 2012, o cifra de afaceri de 7,7 milioane de lei (echivalentul a circa 1,7 mil. euro), în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Deși cifrele anunțate în presă de Patronatul Român din Industria de Morărit şi Panificaţie (ROMPAN) arată că numai în ultimii zece ani, consumul de pâine pe cap de locuitor la nivel național a scăzut cam cu 10 kilograme, vânzările de pâine la cora se consolidează. Vorbim de creștere de 16% a vânzărilor anul acesta față de anul trecut, trend crescător susținut și de deschiderea a două magazine noi. Unul dintre motivele pentru care rezultatele noastre sunt pe plus, este diversificarea gamei de pâine. Franzela rămâne preferata românilor, dar celelalte tipuri de pâine precum bagheta, încep să fie din ce în ce mai căutate. De exemplu, vânzările la baghete au crescut cu 25% anul acesta, o treime din baghetele vândute de tot lanțul cora fiind cumpărate în București”, explică Ana Maria Florea, responsabil PR pentru cora România.
Până pe 2 iunie, la cora are loc „Sărbătoarea Pâinii”. Brutarii şi brutăriţele lanțului de retail vor coace, rând pe rând, câte o săptăm