Este cazul fotografului
german Stephan Drube, prezent la Muzeul Civilizaţiei Urbane cu expoziţia „Străinul apropiat”, care cuprinde fotografii ce surprinde schimbările intervenite în viaţa rurală din România ultimelor decenii.
Fotograful german Stephan Drube a primit o bursă în România în 1975 şi, de atunci, timp de trei decenii a străbătut sute de meleaguri pe care le-a surprins în fotografiile sale.
Fotograf, cercetător şi documentarist al impactului modernităţii asupra mediilor tradiţionale, germanul a găsit un teren de studiu extrem de propice în România, unde s-a arătat interesat în special de micile comunităţi din satele de munte unde meşteşugurile tradiţionale sunt păstrate cu sfinţenie şi în zilele noastre. De altfel, Drube poate fi considerat şi un mesager în ce priveşte păstrarea identităţii şi conservarea valorilor autentice, valori pe care în ţara noastră le-a întâlnit din plin. „Trăind în Occident, Drube şi-a dat seama că şi România va urma la un mmoment dat calea pe care erau ţările din Vestul Europei, chiar dacă acestea aveau câteva decenii în faţa noastră în ce priveşte dezvoltarea”. El chiar a numit „avantajul rămânerii în urmă a României” prin care în ţara noastră s-au păstrat tradiţii care în vestul Europei s-au pierdut. Prin studii de specialitate şi articole publicate în reviste a căutat să sensibilizeze şi publicul în legătură cu cercetările lui, în special prin fotografiile pe care le-a folosit ca auxiliar al cercetării lui”, a explicat cercetătorul dr. Ion George Andron. Expoziţia lui Stephan Drube este realizată din panouri, pe fiecare fiind mai multe imagini care vorbesc despre munca unei persoane sau familii, unele dintre ele surprinse în intervale mari de timp, înainte şi după Revoluţie.
Expoziţia va rămâne la Braşov până în data de 16 iunie. Este cazul fotografului
german Stephan Drube, prezent la