Hungaroringul a fost, cu câteva zile în urmă, gazda familiei Porsche. Câteva zeci de jurnaliști au testat jucării pentru oameni mari: Cayman, Boxster, 911, Panamera și Cayenne
Cei 19 km care despart Budapesta de faimosul Hungaroring au părut o eternitate. Deși nu era prima dată când parcurgeam autostrada maghiară M3 în drum spre circuitul de Formula 1, în acea dimineață de aprilie promisiunea de a pătrunde până pe linia boxelor și, mai mult chiar, de a conduce cam tot ce are mai bun în prezent constructorul din Zuffenhausen, a ţinut pulsul celor circa 50 de jurnalişti invitaţi la „Porsche World Roadshow 2013“ la cote ridicate. Odată ajunși în inima Hungaroringului, în boxele care peste câteva săptămâni vor vui de sunetul motoarelor de Formula1 în timpul Marelui Premiu al Ungariei, am devenit pentru câteva zeci de minute elevii instructorilor Porsche. „Țineți mâinile pe volan tot timpul. În poziția corectă. Priviți întodeauna spre mașina din fața voastră, nu spre parapeți. Fiți conștienți de legile fizicii...“, sunt doar câteva dintre sfaturile care pot părea inutile sau doar de bun-simț pentru un șofer, dar care se dovedesc extrem de utile atunci când, purtat de adrenalină, uiți că trebuie să strunești bolizi cu sute de cai putere sub capotă. Au urmat circa trei ore, în care toți participanții, grupați în echipe de câte zece - câte doi în mașină -, am învățat să abordăm fiecare viraj în funcție de tipul vehiculului condus. „Frânați în timp util. După «apex», accelerați constant și aveți grijă să vă încadrați pe trasa optimă pentru următorul viraj“, tunau în stațiile portabile instructorii încercând să rafineze simțurile și reacțiile unor novici care pășeau timid pe urmele unor monștri sacri precum Piquet, Prost, Senna, Schumacher, Alonso sau Vettel. Până după prânz, am ajuns să cunoaștem cele 16 viraje ale circuitului și stilul de abordare al fiecăruia î