Vânzările de tablete pe plan global continuă să uimească analiştii, în timp ce producătorii românii de electronice îşi concentrează afacerile pe acest segment, extinzând continuu gama de produse.
Tabletele au ajuns să fie preferate de tot mai mulţi utilizatori în detrimentul PC-urilor. Acestea nu au ajuns să depăşească la vânzări calculatoarele tradiţionale, însă majoritatea analiştilor spun că este doar o chestiune de timp.
Dacă în 2012 piaţa de calculatoare desktop şi de laptopuri a fost de 341 milioane unităţi vândute, ea va scădea treptat până în 2017, ajungând la 271 milioane de unităţi. În ceea ce priveşte segmentul tabletelor, vânzările vor creşte de patru ori faţă de anul 2012, de la 116 milioane unităţi la 467 milioane de unităţi vândute în 2017, conform analiştilor Gartner. „Dacă unii vor păstra ambele dispozitive, atât un calculator, cât şi o tabletă, în special aceia care folosesc un dispozitiv pentru muncă şi altul pentru timpul liber, majoritatea vor fi mulţumiţi doar cu experienţa pe care o vor avea prin folosirea tabletei ca principal calculator“, consideră Carolina Milanesi, vicepreşedinte la firma de cercetare Gartner.
Piaţa tabletelor a crescut în primele trei luni ale acestui an cu 142% faţă de perioada similară a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unităţi, potrivit datelor companiei de cercetare IDC. Cu 19,5 milioane de iPad-uri vândute, Apple este încă liderul pieţei, cota sa din totalul vânzărilor scăzând, însă, de la 58,1%, în primele trei luni din 2012, la 39,6%. Pe locul doi se află sud-coreenii de la Samsung, cu cotă de piaţă de 17,9% (8,8 milioane de tablete), iar pe trei Asus, care a crescut de la 600.000 de unităţi (3,1%) la 2,7 milioane tablete (5,5%).
Tabletele româneşti, la mare căutare
Dacă la nivel mondial Apple face legea cu modelele iPad, în ţara noastră utilizatorii se î