Vânzările de autoturisme noi au crescut în Europa, în aprilie, acesta fiind primul avans din ultimele 18 luni, care s-a bazat pe cererea solidă din Marea Britanie, conform Asociaţiei Producătorilor Auto din Europa (ACEA).
Datele ACEA arată că înmatriculările de autoturisme au sporit cu 1,7% luna trecută, în Europa (în ritm anual), la 1,038 milioane de unităţi. Regiunea nu a mai consemnat avans în materie din septembrie 2011. Creşterea din Marea Britanie a fost de 15% şi reprezintă cea mai bună evoluţie consemnată în această ţară, în luna aprilie, în ultimii cinci ani. Dacă Marea Britanie nu ar fi avut acest rezultat, vânzările auto din Europa şi-ar fi continuat declinul în aprilie.
În Germania, livrările auto au crescut cu 3,8% luna trecută, însă în Franţa au scăzut cu 5,3%, iar în Italia - cu 10,8%. Compania franceză "Peugeot Citroen" a consemnat pierderi pe ambele branduri: "Peugeot" şi-a redus vânzările cu 7,5%, iar "Citroen" - cu 13%.
În perioada ianuarie - aprilie 2013, vânzările auto din Europa s-au diminuat cu 7,1%, în ritm anual, la 4,026 milioane unităţi, potrivit ACEA.
Alina Vasiescu Vânzările de autoturisme noi au crescut în Europa, în aprilie, acesta fiind primul avans din ultimele 18 luni, care s-a bazat pe cererea solidă din Marea Britanie, conform Asociaţiei Producătorilor Auto din Europa (ACEA).
Datele ACEA arată că înmatriculările de autoturisme au sporit cu 1,7% luna trecută, în Europa (în ritm anual), la 1,038 milioane de unităţi. Regiunea nu a mai consemnat avans în materie din septembrie 2011. Creşterea din Marea Britanie a fost de 15% şi reprezintă cea mai bună evoluţie consemnată în această ţară, în luna aprilie, în ultimii cinci ani. Dacă Marea Britanie nu ar fi avut acest rezultat, vânzările auto din Europa şi-ar fi continuat declinul în aprilie.
În Germania, livrările auto au crescut cu 3,8% luna trecută,