Ziua de salariu a ajuns o necunoscuta pentru angajati din mai toate domeniile de activitate, inclusiv de la stat. Bugetari, privati, pana si fotbalisti de la echipele de top au intarzieri de doua luni si mai bine la incasarea drepturilor banesti. De ce ia amploare acest fenomen si cum poate fi stopat?
La inceputul anului, angajati ai CFR Calatori si CFR Infrastructura au blocat traficul feroviar pentru doua ore, nemultumiti ca nu si-au primit integral salariile pe luna decembrie. A doua zi dupa proteste, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, l-a schimbat din functie pe directorul general al CFR Calatori, Stefan Roseanu.
Industria paralizata
Tot in primul trimestru, sute de angajati ai Oltchim de la divizia petrochimica Bradu au protestat pentru ca nu isi primisera salariile pe decembrie si avansul pe ianuarie, oamenii temandu-se ca isi vor pierde locurile de munca, in conditiile in care combinatul Oltchim a intrat in insolventa.
Proteste pentru neplata salariilor au facut si angajati ai combinatelor Mechel din Romania.
Nemultumiti de intarzierea platii salariilor au fost si angajatii de la combinatului chimic din Slobozia. Presa locala relata la finele lui februarie ca de aproape o jumatate de an, cel mai mare angajator din Ialomita este in imposibilitatea de a-si achita la zi datoriile la bugetul de stat iar de la luna la luna, salariile angajatilor de la combinat se platesc cu intarziere.
Intarzieri la plata salariilor reclama si angajatii unor companii de constructii care lucreaza la proiecte de infrastructura din Capitala si imprejurimi.
Cu 50% mai multe reclamatii
Faptul ca fenomenul intarzierii platii salariilor ia amploare este confirmat si de datele de la Inspectia Muncii. Astfel, numarul reclamatiilor privind neplata salariilor a crescut cu 50%, la 119 in primel