Furnizorii de servicii medicale ajung să fie controlaţi de către CJAS şi la trei ani de la realizarea serviciilor, din cauza personalului insuficient la departamentul de Control.
Şefii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate spun că au probleme mari la Serviciul Control, cei patru oameni nereuşind să facă faţă volumului de muncă. Cum CJAS este în relaţii contractuale cu peste 400 de furnizori de servicii, iar fiecare trebuie controlat cel puţin o dată la trei ani, s-a ajuns ca la anumite categorii de furnizori (medici de familie, farmacii), controlul de fond să nu dureze mai mult de o zi, iar activitatea controlată să vizeze perioade cu un an, doi şi chiar trei în urmă. Mai mult, la activitatea de control planificată se adaugă alte controale, făcute în urma sesizărilor asiguraţilor sau angajatorilor sau generate de diverse situaţii. Din timpul total de lucru, 20% mai este destinat, conform normelor, pregătirii profesionale şi raportărilor lunare.
„Există riscul scăderii calităţii activităţii de control, sub aspectul nesurprinderii tuturor disfuncţionalităţilor sau iregularităţilor apărute în activitate”, se menţionează inclusiv în raportul de activitate trimis Prefecturii.
„La volumul de muncă pe care îl prestăm, la 450 de furnizori, sunt patru persoane, iar controalele nu sunt deloc simple. Noi am făcut demersuri pentru ca în momentul în care apar modificări în organigramă, după 30 iunie, când se finalizează predarea către Finanţe a dosarelor asiguraţilor, să putem întări echipa de control. Ar fi vorba de şase persoane, din care cel puţin trei, dacă nu patru, să le preluăm la Control, însă avem deficit şi la serviciile Medic-şef sau Contractare”, a declarat preşedintele CJAS, Florin Ciocan.
În primul trimestru al acestui an s-au realizat 60 de controale, dintre care 49 planificate şi 11 operative. La problema deja menţionată