Facebook este cea mai mare reţea socială şi cea mai bună perioadă a sa pare să fie de când a debutat pe bursă. Nu în ceea ce priveşte numărul de utilizatori, ci în ceea ce priveşte serviciile, monetizarea şi definirea ca o companie. O companie care, conform fondatorului Mark Zuckeberg, nici nu trebuia să fie aşa ceva. Cum s-a schimbat, însă, Facebook într-un an?
Facebook a devenit o companie listată la bursă pe 18 mai 2012. A avut o vară grea, cu preţul acţiunilor scăzând constant, dar s-a stabilizat spre iarnă. Acum, Facebook şi-a anunţat strategia pentru 2013 şi viitor: conţinut cât mai relevant pentru utilizatori, prezenţă bună pe segmentul mobil şi monetizare ridicată. Iar Mashable face un rezumat al ultimului an prin care a trecut Facebook.
Facebook nu a fost gândită drept o companie. A fost creată cu o misiune socială în minte, aceea de a face lumea mai deschisă, mai conectată.
Mark Zuckerberg, cu trei luni înainte de listarea la bursă
Dar Facebook a devenit o companie, una cu, în primul rând, peste un miliard de utilizatori. Apoi, cu o valoare estimată de 60 miliarde de dolari şi aproximativ 5.000 de angajaţi. Reţeaua socială a reuşit şi să-şi asigure o poziţie dominantă pe Internet, dar şi pe telefoanele mobile, în special pe Android cu Facebook Home, un pas serios înainte.
Mai mulţi bani cu publicitate mai bine poziţionată
Înainte de a fi listată la bursă, Facebook era o entitate care făcea bani prin publicitate clasică, cu diverse tipuri de reclame de la companii, în anumite locuri de pe pagina sa. Dar după 18 mai 2012 a avut nevoie de mai mulţi bani, astfel că a venit cu idei noi. Una dintre ele este aceea că şi utilizatorii pot genera venituri, nu doar alte companii. Astfel, utilizatorii plătesc, dacă vor ca mesajul lor să ajungă la un străin - în funcţie de cât de celebru e străinul, vor plăti mai mult.
Sau utili