Oficiul judeţean de Poştă a mai rămas doar cu trei maşini după ce Compania Naţională a retras 10 mijloace de transport valori, neprelungind contractul de leasing. La Neamţ nu s-a aplicat varianta de transport cu maşinile personale ale angajaţilor, dar nici Dacia papuc jefuită nu prezenta vreo siguranţă.
Condiţiile în care s-a produs cel mai mare jaf din Neamţ joi, 16 mai, atunci când maşina Poştei a fost atacată la drumul mare, au scos la iveală tot felul de deficienţe care au uşurat sarcina hoţilor. Transportul unei sume considerabile - peste 2 milioane de lei - cu o Dacie papuc rudimentară, este principala greşeală a Poştei pe care tâlharii au taxat-o cu vîrf şi îndesat.
Cum s-a ajuns aici ştiu cei mai mulţi lucrători ai Poştei, revoltaţi de ce s-a întâmplat.
„Întâmplarea a fost şi un moment mai greu deoarece din parcul auto maşinile au fost retrase în urmă cu două săptămîni de firma de la care le-am luat în leasing. Părerea mea este că vina aparţine angajatorului. Compania a ştiut cu ce suntem dotaţi şi noi cu ce lucrăm. Maşinile retrase erau dotate şi puteau să facă acest serviciu. Ni s-a spus, printr-o circulară de la conducerea Companiei, că până ne vin alte maşini, transportul se asigură cu ce avem, sau cu maşinile personale ale angajaţilor”, spune Vasile Trifescu, preşedintele Sindicatului lucrătorilor poştali din România, filiala Neamţ.
În alte judeţe, unii angajaţi au fost dispuşi să-şi pună la dispoziţie maşinile personale, pentru 1 leu impozabil pe km de drum parcurs. La Neamţ nu s-a aplicat această măsură, pentru că mai erau trei maşini ale Poştei, una din ele fiind cea folosită la transportul din 16 mai. Cu două zile înainte, la oficiile poştale judeţ se mai efectuase un prim transport prin care s-au distribuit banii de pensii.
„Variante sunt multe, eu exclud o înţelegere, sau un scenariu