În noaptea care a trecut s-a încheiat finala extrem de mediatizatului concurs muzical european Eurovision.
Ca de obicei, discuțiile au fost numeroase, iar comentariile la adresa prestațiilor concurenților s-au situat în registre dintre cele mai diferite.
Un cuvânt însă s-a aflat anul acesta pe buzele tuturor: geopolitica! Ea este, se pare, blamabilă atât pentru rezultatele cel mai adesea controversate ale concursului, cât și pentru diferențele dintre preferințele exprimate de public și configurația finală a clasamentului.
Anul acesta, piesa favorită la casele de pariuri a coincis cu cea câștigătoare: Emmelie de Forest și-a adjudecat, în numele Danemarcei, marele trofeu Eurovision.
Cât despre reprezentantul României, acesta s-a declarat un artist împlinit din punct de vedere personal și profesional și a incriminat același criteriu al geopoliticii pentru faptul că s-a clasat doar pe locul al 13-lea, în ciuda faptului că – iar Cezar pare să afirme asta cu întreaga lui convingere! – show-ul lui a fost favoritul publicului.
Nicio referire la controversata lui prezență scenică, situată în opinia multor comentatori undeva în proximitatea kitsch-ului, nu a fost făcută de Cezar Ouatu, și asta în condițiile în care un comunicat remis ieri agenției Mediafax de către soprana Angela Gheorghiu, despre care se presupune că ar avea o legătură amoroasă cu Ouatu și care i-a fost alături pe toată durata turneului de promovare a piesei, a surprins prin judecățile de valoare dure, chiar dacă au fost exprimate într-un limbaj voalat.
Soprana a lăsat să se înțeleagă că se delimitează de calitatea show-ului prezentat de Cezar la finala Eurovision și că întreaga desfășurare de forțe de pe scena din Suedia s-a îndepărtat dramatic de ceea ce Ouatu reprezintă în calitatea sa de artist liric.
Angela Gheorghiu nu a rostit în mod tranșant cuvântul kitsch, dar