Compania franceză Carrefour, număr doi pe piaţa de retail pe plan internaţional şi lider în Franţa şi-ar putea pierde poziţia la ei acasă în faţa E. Leclerc. Preţurile mici ale concurenţei îi determină pe tot mai mulţi francezi să cumpere de la E. Leclerc.
Carrefour, numărul doi pe piaţa de retail mondială şi lider în Franţa este pe cale să îşi piardă supremaţia chiar la ea acasă.
Conform estimărilor proprii, E.Leclerc, numărul doi pe piaţa franceză, va devansa Carrefour anul viitor, cu un an mai devreme decât estimaseră iniţial. Secretul celor de la E.Leclerc este preţul mic.
“Credeam că în 2015 vom lua locul Carrefour în clasamentul din Franţa. Din datele actuale estimez că vom ajunge lideri de piaţă cu un an mai devreme”, a declarat Michel-Edouard Leclerc, directorul executiv E.Leclerc citat de Reuters. Pierderea supremaţiei pe plan local ar putea fi un lucru devastator pentru Carrefour, în contextul în care 40% din vânzările companiei sunt generate de această piaţă.
În ultimii ani, pe măsură ce criza financiară din Franţa s-a acutizat (în primele trei luni ale anului economia franceză s-a contractat cu 0,2%) determinându-i pe consumatori să fie tot mai atenţi la costuri, E.Leclerc a reuşit să menţină preţurile mai jos decât rivalul Carrefour. “Niciodată consumatorii francezi nu au fost mai sensibili la preţ ca acum” a mai comentat oficialul companiei, potrivit căruia scopul companiei pe care o conduce este de a avea preţuri cu 3 până la 4 puncte procentuale mai jos decât competiţia.
Consumatorii au reacţionat imediat la politica de preţ a E.Leclerc, astfel că în luna martie, conform unei cercetări de piaţă realizată de Kantar, diferenţa dintre cotele de piaţă a celor doi rivali era de numai 1,7 puncte procentuale (18,8% e.Leclerc vs 20,5% Carrefour). Compania a avut însă marele avantaj de a fi început prima lupta cu preţurile.
C