Noul fashion-icon al verii 2013 este cabrioletul Cascada, fabricantul din Russelsheim împingând dimensiunile noii decapotabile cu 20 cm peste lungimea vechiului Astra TwinTop. Democratizând luxul, Opel Cascada se vrea un surogat mai accesibil la tridentul premium Audi A5 Cabrio, BMW Seria 3 Cabriolet ori noul Mercedes E Class Convertible 2013.
Lungimea de 4.690 mm şi lăţimea de 1.839 mm nu-i creează lui Cascada complexe de gabarit comparativ cu suratele premium germane, în vreme ce distanţa între axe întinsă pe 2.695 mm degajează pentru cei doi ocupanţi din spate un habitat surprinzător de confortabil. Transformarea constrângerii plafonului soft-textil în libertatea de a fi scăldat în voia razelor soarelui şi de adierea caldă a vântului cere doar 17 secunde din răbdarea pasagerilor, manevra electrică fiind permisă chiar şi din mers, până la viteza de 50 km/h.
Sub capotă, Opel aliniază pe Cascada cinci propulsoare, trei benzinare şi două diesel-uri. Noutatea este noul agregat cu injecţie directă de benzină şi supraalimentare prin turbo de 1.6 litri. Generând o putere de 170 CP la 6.000 rpm, curba cuplului maxim de 260 Nm a fost excelent armonizată, fiind livrat integral de la doar 1.650 rpm şi rămânând constant până la 3.200 rpm, adică exact plaja pe care majoritatea şoferilor o utilizează în traficul normal. Această unitate este şi cel mai rapid benzinar din gama Cascada, 0-100 km/h petrecându-se în 9,6 secunde, elegantul cabriolet atingând o viteză maximă de 222 km/h. Consumul de 6,3 litri la sută şi emisiile de 148 grame CO2 la km sunt mai bune chiar şi raportat la cilindreile inferioare de 1.4 litri.
Baza ofertei se traduce prin unitatea 1.4 Turbo în patru cilindri, din capacitatea de 1.362 cmc, supraalimentarea moderată ţintind spre 120 CP la 4.200 rpm-6.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm, constant între 1.850rpm şi 4.200 rpm. Acceleraţia 0-100 k