Board-ul de conducere al Yahoo a aprobat achiziţia reţelei de socializare şi blogging Tumblr, pentru un preţ de 1,1 miliarde de dolari, anunţă presa americană. Decizia a venit acum câteva ore, iar anunţul final ar urma să fie făcut în cursul zilei de astăzi.
Decizia a fost votată în unanimitate de conducerea Yahoo. Ar fi cea mai mare achiziţie a companiei conduse de Marissa Mayer, de la venirea acesteia în iulie 2012. Dacă anunţul va fi oficializat, iar Tumblr va intra în portofoliul Yahoo, serviciul de blogging social ar urma să funcţioneze în continuare independent. Tumblr a fost fondat în 2007 de David Karp, în vârstă de 26 de ani. Cel mai probabil, el va rămâne la conducerea reţelei în continuare.
Potrivit AllThingsD, site-ul care a anunţat pentru prima oară intenţiile Yahoo de a cumpăra Tumblr pentru o sumă exorbitantă, Karp va rămâne la Yahoo pentru încă cel puţin patru ani şi va avea o funcţie de conducere la Tumblr, asemănător cu situaţia lui Kevin Systrom, CEO Instagram, după cumpărarea reţelei sociale de către Facebook.
Tumblr ar fi foarte important pentru Yahoo deoarece are o plajă de utilizatori tineri, cool, iar reţeaua este pe val. De asemenea, se integrează bine în ceea ce doreşte Marissa Mayer pentru Yahoo pe viitor, transformarea unei companii îmbătrânite şi rămase în urmă într-una de top în epoca reţelelor sociale. Tumblr mai are şi o prezenţă mobilă foarte bun, iar Yahoo suferă de pe urma faptului că nu este un serviciu foarte popular pe dispozitivele mobile.
Tumblr are 117 de milioane de vizitatori unici pe lună, potrivit studiului comScore pe luna aprilie 2013. În total, ar fi 107,8 bloguri şi 50,6 miliarde de postări. Anul trecut, reţeaua de blogging ar fi avut 13 milioane de dolari venituri din introducerea unor reclame. Yahoo rămâne un gigant, dar unul destul de obosit. Are 700 de milioane de vizitatori pe paginile sale