Scris de Călin Corpaş - La licitaţia pentru strategia de dezvoltare a Bihorului au participat trei ofertanţi. Doi au fost descalificaţi.
Strategia Bihorului pentru intervalul 2014-2020 va fi realizată de singurul ofertant declarat de Consiliul Judeţean ca fiind eligibil. Asocierea de firme RomActiv Business Consulting şi GEA Strategy&Consulting SRL, ambele din Bucureşti, a câştigat cu o ofertă de 450.000 lei, adică 98.481 euro, conform unei informări transmise de CJ Bihor, la solicitarea JB. Anterior, preşedintele CJ, Cornel Popa, declarase public că oferta câştigătoare s-a ridicat la circa 90.000 euro.
Au mai fost două oferte, mult mai ieftine decât cea câştigătoare, însă acestea au pierdut „la masa verde”. Au fost respinse de Consiliul Judeţean, ca fiind neeligibile. Iată-le: ACZ Consulting SRL Craiova depusese o ofertă de 67.569,14 lei (15.159 euro), iar Addvances Strategic Solutions SRL Iaşi oferea de 116.650 lei, echivalent cu 25.528 euro, pentru strategia Bihorului. Cele trei oferte au fost deschise în 8 ianuarie 2013.Bucureşteni orientaţi
Consiliul Judeţean Bihor a avut grijă să insereze în caietul de sarcini experienţă similară, nu doar din perspectiva realizării a unor lucrări similare, în trecut, dar şi ca valoare contractuală. Potrivit purtătorului de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, Mircea Jacan, firmelor li s-a cerut experienţă similară de 100.000 euro sau 500.000 lei noi, pentru un singur contract. „Ca şi procedură de licitaţie, se face estimarea valorii şi se cere experienţă similară, dovedită”, ne-a declarat şeful de cabinet al preşedintelui Popa, Horia Carţiş. Întrebat cum se face această evaluare, Carţiş ne-a asigurat astfel: „Toate se fac pe baza unor devize. Se fac calcule de către cei care sunt îndreptăţiţi să le facă: cei de la Tehnic, de la Achiziţii”.
CJ Bihor a dorit din start să ofere circa 100.000 de euro pentru rea