Vânzarea CFR Marfă a fost reluată săptămâna trecută, după ce au fost respinse cele trei oferte. De surprize plăcute - noi jucători -, nu prea putem avea parte, întrucât termenul e scurt
Procesul de privatizare a transportatorului feroviar de marfă ar putea continua cu aceiaşi trei investitori, după ce documentele de participare au fost respinse de comisia de privatizare pe motiv că dosarele erau incomplete - varianta comunicată oficial de reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Din datele deţinute de Capital, se pare că au existat unele probleme la îndeplinirea unor condiţii de calificare în cazul a doi dintre cei trei ofertanţi.
Astfel, comisia de privatizare a modificat precondiţia referitoare la valoarea cifrei de afaceri din ultimii trei ani financiari ai posibililor candidaţi. Dacă iniţial se puteau înscrie în cursa de privatizare doar investitorii care deţineau o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro, acum li se permite şi celor care au derulat afaceri în transportul de marfă de minimum 20 de milioane de euro.
În noul proces se califică şi asocierea Transferoviar Grup (România) - Donau-Finanz (Austria), având în vedere că firma românească, deţinută de Călin Mitică, a raportat în 2011 afaceri de numai 87,68 milioane de lei (20,68 milioane de euro - la cursul mediu din acel an de 4,2379 lei pentru un euro), conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Se păstrează termenul asumat cu FMI
După ce ofertele depuse de către cele trei companii precalificate în cursa pentru privatizarea CFR Marfă au fost respinse, ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat că procedura de privatizare va fi reluată şi termenul stabilit iniţial de anunţare a câştigătorului va fi respectat. El a menţionat că autorităţile nu îşi pot permite să încalce legea, motiv pentru care licita