Dell a raportat că profitul pe primul trimestru pentru vânzările de desktop-uri, laptop-uri a scăzut cu aproape 80%, iar transporturile de PC-uri au scăzut cu 11%
Grupul încearcă acum să treacă de la afacerea cu PC-uri personale către o soluţie mult mai profitabilă
Dell, al treilea cel mai mare producător de PC-uri din lume, a raportat joi o scădere de 79% a profitului pe primul trimestru al acestui an - la doar 130 de milioane de dolari - din cauza scăderii vânzărilor de desktop-uri şi laptop-uri, numită aşa-zisa dispariţie a "utilizatorului de calculatoare". Venitul operaţional trimestrial pentru această divizie a scăzut cu 65%.
"În industria PC-urilor, toată lumea se luptă - nu doar Dell - şi mai ales în piaţa PC-urilor mobile", spune Craig Stice, analist senior în Statele Unite la o companie care dezvoltă platforme pentru PC-uri.
"Când mă uit la acele venituri (Dell), împărţite între laptop-uri şi desktop-uri, sunt într-adevăr nu prea departe de unde se află industria în acest moment. Întreaga piaţă de PC-uri s-a luptat pentru supravieţuire în trimestrul 1", a adăugat el.
Firma de cercetare Gartner estimează că în primul trimestru al lui 2013 au avut loc 79 de milioane de vânzări de PC-uri - o scădere de mai mult de 11% pe an. HP a văzut o scădere de 24% în vânzările de PC-uri, Dell a scăzut cu 11% în timp ce grupul taiwanez Acer a simţit o scădere de aproape 30%.
Căderea liberă a vânzărilor globale de PC-uri a contrastat cu o creştere a vânzărilor de tablete, transmite IDC, o firmă de cercetare de piaţă din domeniul IT. Din ianuarie până în luna martie a acestui an, Apple a livrat aproape 20 de milioane de unităţi pentru a deveni producătorul de tablete numărul unu la nivel mondial, Samsung a livrat 9 milioane de unităţi, ocupând poziţia a doua. Primele cinci companii producătoare de tablete din lume au livrat mai m