Chiar daca economia s-a dezmortit usor in primul trimestru al acestui an, consumul nu va cunoaste un trend ascendent decat in momentul in care romanii vor scapa de fobia crizei, spune Nicolae Palfi, vicepresedinte al grupului Romaqua si unul dintre actionarii companiei.
“Consumatorul este roman, este al nostru, afacerea aceasta este una exclusiv romaneasca. Daca noi, companiile romanesti nu il cunoastem pe roman si ce ii place, cine altcineva o poate face? Daca producatorii romani isi vor privi afacerile cu mai mult curaj vor avea mai mult succes. Consumul nu va creste pana cand romanul nu va scapa de fobia crizei. Noi suntem ca un catelus care incearca sa isi prinda coada. Sa ne uitam ce fac altii in vest. Noi nu avem o piata de consum precum americanii”, explica Nicolae Palfi, care administreaza afaceri de peste 140 mil. euro.
Romaqua, cel mai mare jucator din industria apelor minerale, este detinuta de oamenii de afaceri Octavian Cretu si Nicolae Palfi.
Daca anul trecut afacerile grupului au avansat cu 7%, pana la 154 mil. euro, pentru 2013 Palfi vorbeste de o crestere similara, scenariul optimist indicand un avans de 15%. Ponderea cea mai mare in afacerile Romaqua este detinuta de categoria apelor minerale (50%), unde compania este prezenta cu brandul Borsec, Stanceni si Aquatique.
Berea contribuie in proportie de 35% la incasarile companiei, Romaqua fiind prezenta pe piata cu brandurile Albacher, Dorfer si Muhlbacher. De altfel, cel mai nou produs din portofoliu – Albacher Radler – va aduce o crestere de 15-20% a afacerilor din bere pentru acest an, estimeaza Nicolae Palfi.
“Primele luni din acest an au fost foarte bune pentru noi. Am avut o crestere de 14% a vanzarilor din bere. Am marit capacitatea fabricii din Sebes cu 50% si am crezut ca va fi suficient. Nu a fost asa. A fost o explozie in vanzari”, explica vicepresedintele