Săptămâna aceasta şi săptămâna viitoare investitorii interesaţi de achiziţia CFR Marfă şi Poştei Române vor depune ofertele preliminare.
După o primă rundă de depunere a documentaţiei preliminare pentru participaţia la licitaţie, pe data de 8 mai, Ministerul Transporturilor a respins dosarele Grupului Feroviar Român, consorţiului format din Transferoviar şi fondul de investiţii austriac Donau Finanz, dar şi pe cel al americanilor dela Omnitrax, din cauza lipsei unor documente la dosar, aceasta fiind motivaţia oficială.
Cel mai probabil însă, unii concurenţi nu îndeplineau nici criteriul privind cifra minimă de afaceri, de 30 de milioane de euro, în ultimii trei ani, în condiţiile în care, imediat după respingerea documentaţiilor Trasnporturile au “îndulcit” această condiţie, scăzând pragul până la 20 de milioane de euro.
Pe 23 mai este o nouă rundă de depunere de dosare.
În ceea ce priveşte Poşta Română, Ministerul Comunicaţiilor a stabilit termenul de 28 mai, ca dată limita pentru achiziţionarea dosarului de prezentare şi depunerea documentaţiei de precalificare.
“Solicitari ulterioare din partea posibililor investitori pot modifica aceasta dată, însă în acest moment nu luăm in considerare o extindere a acestei perioade”, au declarat reprezentanţii Comunicaţiilor, pentru Evenimentul Zilei.
Metode de privatizare
Atât în cazul CFR Marfă, cât şi al Poştei Române, Executivul doreşte vânzarea integrală a companiilor.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
În cazul Poştei Române, privatizarea se va face prin metoda majorării capitalului social cu aport d