Aston Martin continuă sărbatorirea celor 100 de ani de existenţă cu prezentarea unui concept unicat, inspirat de modelul DBR1, învingător în Cursa de 24 de ore de la Le Mans desfăşurată în anul 1959. Acesta poartă numele de CC100 Speedster şi prezintă câteva elemente de design ce vor fi disponibile pe viitoarele modele ale mărcii britanice.
Acronimul CC100 acordat acestui model unicat aduce împreună termenii Concept Car şi numărul 100, reprezentativ pentru aniversarea centenarului mărcii. De asemenea, conceptul prezentat cu ocazia acestui eveniment aduce un omagiu şi victoriei Aston Martin din Cursa de 24 de ore de la Le Mans, bifată în anul 1959 de un Speedster botezat DBR1. Silueta acestuia a fost principala sursă de inspiraţie pentru designerii britanici, care au transformat CC100 într-o reinterpretare modernă a clasicului Speedster, cu elemente ce vor fi întâlnite pe viitoarele modele ale mărcii.
Conceptul britanic nu este doar un exerciţiu estetic, ci este complet funcţional, fapt dovedit cu ocazia lansării acestuia, realizată pe circuitul de la Nurburgring în cadrul Cursei de 24 de ore desfăşurate aici. Prezentarea modelului a presupus rularea unui tur de circuit în tandem cu Speedster-ul original, DBR1. Cele două automobile au fost pilotate de şeful mărcii Aston Martin, Ulrich Bez, în cazul CC-ului şi legenda motorsportului britanic, Sir Stirling Moss, în cazul automobilului istoric.
Designul prototipului CC100 presupune adaptarea platformei VH a producătorului din Gaydon la formele şi inovaţiile tehnologice care vor fi prezente pe viitoarele modele Aston Martin. Astfel, caroseria Speedster-ului modern cântăreşte doar 1200 kilograme graţie utilizării intense a structurilor din fibră de carbon. Alături de greutatea redusă, un element crucial în atingerea performanţelor de vârf declarate de constructor pentru concept (sprint 0-100 km/h realizat