Administratorii Capitolina şi-au redeschis unitatea după patru luni de pauză pentru renovări. Motivul: creşterea concurenţei şi scăderea gradului de ocupare.
Numărul de clienţi ai hotelurilor de la Cluj a fost afectat de inaugurarea de noi unităţi de mari dimensiuni în ultimii ani, dar şi de criza economică care a redus activitatea în turismul de afaceri, segment care generează mare parte din afacerile hotelierilor locali.
Decizia de renovare a unităţii de cazare inaugurată în 2004 a fost luată de conducere anul trecut, iar în timpul lucrărilor, perioada decembrie-aprilie, hotelul a fost închis. „Era necesară o schimbare şi se impunea îmbunătăţirea dotărilor pentru că pe piaţă au apărut multe hoteluri noi, cu dotări mai bune. Am simţit scăderea numărului de clienţi. Sperăm ca aceste intervenţii să se resimtă în creşterea activităţii - estimăm creşterea cu 10-15% a numărului de clienţi. Anul trecut am avut un grad de ocupare de doar 55%, dar pentru 2013 ţintim spre 60-65%", a explicat Camelia Silveşan, manager al hotelului. Investiţia pentru hotelul de 3* a vizat doar reamenajarea, fără să fie modificată structura acestuia sau numărul de camere (24): zugrăveli, înlocuirea parchetului, mobilierului şi decoraţiunilor, renovarea băilor. Costurile au ajuns la 300.000 de euro, plus taxa pe valoarea adăugată.
„Transformarea a vizat o regândire a spaţiului de recepţie şi lounge, eficientizarea funcţionalităţilor spaţiilor comune, o nouă compartimentare şi amenajare a zonei de restaurant, o sală de fitness, 21 de camere double şi twin, cu camere de baie complet transformate de la compartimentare la finisare, utilare şi decorare, şi trei camere speciale, tip VIP - cu amenajare modernă, respectiv de tip French. Am jucat amenajările astfel încât clienţii să aibă de fiecare dată o experienţă nouă, printr-un vizual diferit pentru fiecare tipuri de camere", exp