Comisia Europeană a decis ca laptele să aibă o etichetă de origine şi face o evaluare pentru a stabili ce tip de marcare ar avea un impact mai mare, a declarat luni la un seminar comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş, informează Mediafax.
"Decizia este luată. Va exista o etichetare de origine pe lapte, iar Comisia face o evaluare să vedem ce fel de etichetare. Etichetare a originii naţionale, sau a originii europene", a spus Cioloş.
El a afirmat că se fac evaluări şi analize de impact, iar în perioada următoare Comisia Europeană va veni cu o propunere de etichetare justificată.
Comisarul european a sfătuit fermierii români să creeze un brand naţional pe segmentul laptelui.
"Dincolo de asta revin cu posibilitatea de a avea un branding privat al producătorilor, al originii laptelui. Cred că este în avantajul dumneavoastră şi uitaţi-vă la modelul irlandez. Mai sunt şi alte state membre unde producătorii, asociaţia producătorilor de lapte din Irlanda s-a hotărât să facă un branding al originii laptelui şi să-l comunice consumatorilor", a mai spus Cioloş.
În prezent, aproximativ 90% din laptele folosit în România ca materie primă este de provenienţă internă, însă acest procentaj ar putea să scadă din 2015, când cotele de producţie în statele UE vor fi eliminate.
Fii la curent cu ştirile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.
Comisia Europeană a decis ca laptele să aibă o etichetă de origine şi face o evaluare pentru a stabili ce tip de marcare ar avea un impact mai mare, a declarat luni la un seminar comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş, informează Mediafax.
"Decizia este luată. Va exista o etichetare de origine pe lapte, iar Comisia face o evaluare să vedem ce fel de etichetare. Etichetare a originii naţionale, sau a originii europene", a spus Ciolo