Mai bine de 3 milioane de români (cifra oficială este ţinută sub cheie de frica sancţiunilor de monopol) sunt în pericol de a primi conţinut „dedicat” de la operatorul de cablu şi DTH (antene satelit) RCS&RDS. Compania implementează, de mai bine de un an, o strategie “de golire de conţinut străin”.
„Să eliminăm tot ceea ce deranjează sau concurează cu producţiile noastre”. Aceasta pare să fie-de mai bine de un an-noua strategie de business a operatorului de cablu şi antene satelit, RCS&RDS. Rând pe rând au fost scoase din grilă mai multe programe, aflate, de altfel în topul preferinţelor telespectatorilor. Dacă la noi autorităţile s-au făcut că au alte treburi, în alte ţări unde operatorul are afaceri, decizia eliminării din grilă a unor programe nu a rămas nesancţionată. Cel mai recent exemplu este cel al Ungariei unde Compania Digi TV (RCS & RDS) a fost amendată cu 17.000 de euro (5 milioane de forinti) de către Autoritatea Naţională de Media şi Comunicaţii (NMHH) din Ungaria, după ce în noiembrie 2012 a scos ilegal din grila de programe posturile Discovery. În România, compania nu a fost amendată după ce, în noiembrie 2012, a făcut acelaşi lucru. RCS & RDS a luat decizia fără a avea avizul CNA şi fără a-şi anunţa în prealabil clienţii, ceea ce este ilegal. Furnizorul de servicii TV a fost însă amendat pentru scoaterea din grilă, într-o manieră similară, a unui canal local din Arad.
Explicaţia specialiştilor
Specialiştii din piaţa de profil susţin că toate aceste lucruri se întâmplă pentru că RCS&RDS a trecut de la operator de cablu, la producător de conţinut. A lansat rând pe rând de la canale de ştiri, la cele de sport, filme, documentare, muzică etc Nimic rău în a lansa propriile canale şi a produce conţinut. Lucrurile se schimbă atunci când asta vine însă la pachet cu eliminarea concurenţei în defavoarea abonaţilor care ar trebui să d