Vicepreședintele regional al PDL, deputatul de Suceava Ioan Balan, trage un semnal de alarmă asupra procesului de privatizare a companiei CFR Marfă demarat de Ministerul Transporturilor, după ce a constatat că cea mai mare companie de transport marfă din România şi o companie strategică pentru Uniunea Europeană ”se va vinde, și nu privatiza” la un preţ mai mic decât dacă s-ar vinde la fier vechi.
Balan consideră că premierul Victor Ponta și ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, trebuie să explice românilor de ce o companie care are active evaluate succint la peste 1,3 miliarde de lei și venituri anuale de peste 1,2 miliarde de lei este scoasă la vânzare, preţul pachetului majoritar fiind sub 800 de milioane de lei. Vicepreședintele regional al PDL crede că cine vinde un lucru atât de valoros la un preţ derizoriu nu poate să nu fie suspicionat de interese ilegitime. ”Relu Fenechiu şi Victor Ponta trebuie să explice şi să nu mai mintă! Să lase codul rutier în seama specialiştilor şi talk-show-rile jurnaliştilor şi să dea explicaţii despre actele guvernării lor. Teama mea şi a multora dintre români este legată de faptul că, după CFR Marfă, companiile de stat, unele extrem de profitabile, vor fi vândute la preţuri derizorii, cu secretizări ale clauzelor contractuale, iar cu CFR Marfă, USL abia
În opinia sa, pe guvernanți nu-i interesează privatizarea, ci falimentul controlat şi apoi vânzarea la preţ de fier vechi a unor companii de maximă importanţă. Trebuie spus că Guvernul a reluat procesul de privatizare a companiei CFR Marfă întrucât nici unul dintre cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare. Preţul de pornire pentru vânzarea pachetului de 51% din acţiuni este de de 797 de milioane