Proiectul Penetraţie Splaiul Independenţiei - Ciurel - A1, ce ar trebui să fluidizeze traficul între A1 şi A2, continuă să fie contestat de locuitorii din zonă, care au obţinut în instanţă suspendarea Planului Urbanistoc Zonal (PUZ), dar şi anularea unei autorizaţii de construire emise în regim de urgenţă pentru o parte din lucrare, potrivit Mediafax.
Cetăţenii reuniţi în Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1“, susţinuţi de Asociaţia „Salvaţi Bucureştiul“ şi de Centrul de Resurse pentru participare publică, au trimis o scrisoare deschisă membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), cerându-i să anuleze hotărârea prin care a fost aprobat acest proiect - o şosea expres ce ar urma să facă legătura între A 1 şi centrul Capitalei, ca alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu.
„Dorim să vă informăm pe această cale despre stadiul juridic, riscurile şi alternativele proiectului «Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti» şi să vă cerem să acţionaţi în consecinţă“, se arată în scrisoarea adresată consilierilor municipali.
În urma proceselor intentate de membrii grupului de iniţiativă, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) adoptat prin Hotărârea CGMB nr. 131/30.08.2012 este suspendat definitiv prin hotărârea judecătorească din 26 aprilie 2013 a Curţii de Apel Bucureşti, prin care a fost respins recursul primarului general şi al CGMB la hotărârea de suspendare emisă de Tribunalul Bucureşti la 28 februarie.
Totodată, autorizaţia de construire nr. 209/21.06.2010 emisă de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) cu privire la Podul Hobanat peste Dâmboviţa între strada Piatra Craiului şi ŞoseauaVirtuţii, parte din proiect, este anulată de hotărârea judecătorească din 11 iulie 2012 a Tribunalului Bucureşti, se mai arată în scrisoare.
20 de milioane de lei prevăzute în buget pentru Penetraţi