Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 4%, la 349 milioane euro, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pieţei GfK.
"Exceptând piaţa de electrocasnice mari şi piaţa de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au înregistrat rate de creşteri pozitive în valoare. Cel mai mare sector rămâne cel de IT, menţinându-se la o valoare relativ stabilă, de 105 milioane de euro, după o creştere de 0,9% faţă de T1 2012. Cea mai mare creştere de valoare s-a înregistrat în sectorul Telecom (18,2%). Rate de creşteri negative au apărut pe piaţa de electronice (-2,3%) şi pe piaţa de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se află pe o pantă descendentă încă de anul trecut", se arată într-un comunicat al companiei.
Evoluţia sectorului telecom a fost impulsionată de vânzările de smartphone-uri.
Astfel, valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a crescut cu 18% în primul trimestru, la 88 de milioane de euro. Noile modele de smartphone-uri au contribuit la creşterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creştere negativă de -29% pentru aceste produse.
Având în vedere predominanţa telefoanelor mobile din punct de vedere al unităţilor vândute şi preferinţa actuală a consumatorilor pentru smartphone-uri, GfK anticipează un mare potenţial pentru acest segment în 2013.
Piaţa foto a atins o valoare totală de 9 milioane de euro în perioada analizată, o performanţă cu 11% mai bună faţă de primele trei luni din 2012, influenţată pozitiv de segmentul DSLR-urilor.
În IT, avansul a fost de 0,9%, la 105 milioane euro. Segmentul cu cea mai mare creştere a fost cel al tabletelor media, o piaţă tânără aflată în plină expansiune. În acest context, piaţa