Începând cu sfârşitul anului 2012 la nivel naţional, dar şi în judeţul Iaşi a apărut o nouă metodă folosită de infractori pentru a-i păcăli pe oameni.
Mai precis, infractorul apelează telefonic victima şi pretinde că este o rudă apropiată a acesteia (fiu, fiică, ginere etc.). Afirmă că a provocat un accident rutier cu victime în altă localitate sau judeţ şi are nevoie imediat de o sumă de bani, pe care să o depună într-un cont bancar pe un anumit nume.
Victimele sunt în general persoane în vârstă, acestora solicitându-se să trimită o importantă sumă de bani prin intermediul serviciilor de transfer de bani (MoneyGram sau Western Union).
Cei care cad în capcana întinsă de escroci, se află vizibil sub influenţa unei stări de urgenţă, care în aceste situaţii nu este reală, ci este menită să îi facă pe oameni că unor persoane apropiate lor li s-a întâmplat ceva grav.
În măsura în care la ghişeul dumneavoastră se prezintă o persoană care solicită efectuarea urgentă a unui transfer bancar şi observaţi un comportament „suspect” al acesteia, este important să fiţi siguri nu se va efectua o tranzacţie care să conducă la prejudicierea clientului.
În acest sens, atunci când consideraţi din motive obiective, că există o potenţială situaţie de risc pentru cel care solicită această tranzacţie, nu ezitaţi să cereţi/oferiţi clarificări şi lămuriri:
ü întrebaţi clientul dacă este vorba de o situaţie de urgenţă şi dacă a verificat veridicitatea acesteia;
ü solicitaţi-i să verifice, prin contactarea telefonică sau alte moduri a rudei în cauza sau a altor persone de încredere, dacă situaţia de urgenţă este reală;
ü explicaţi-i pe scurt că există indivizi rău intenţionaţi care încearcă să îi păcălească determinându-I să creadă că s-a întâmplat ceva grav.
Citește și: Circuit închis pentru Morga Spitalului Arestat pent