Concursul muzical Eurovision continuă să fie o afacere nerentabilă pentru TVR. Dacă în alte ţări televiziunile naţionale obţin sume uriaşe din sistemul de votare, românii au tăiat de mult votul pe bani din bugetul personal. În acest an, finala Eurovision a adus TVR numai 21.035 de euro.
Cu toate că TVR a fost la un pas de faliment şi numeroase emisiuni au fost suspendate cu lunile, conducerea instituţiei a decis reprezentarea ţării la Eurovision şi în acest an. Bugetul a fost tot unul de criză: 200.000 de euro. La jumătate faţă de alţi ani. Şi în această situaţie, TVR se pare că nu reuşeşte să recupereze nici măcar jumătate din investiţie. Luând în calcul voturile exprimate în selecţia naţională şi la a doua semifinală (unde românii au putut vota – n.r.), rezultă undeva în jur de 50.000 de euro.
Audienţă bună, voturi puţine
Sâmbătă seara, TVR 1 a fost lider de audienţă la nivelul tuturor categoriilor de public în intervalul 22.00-1.30. Astfel, 1.515.000 de telespectatori (8% rating şi 22,8% cotă de piaţă) au urmărit în medie, la nivel naţional, concursul în care Cezar „The Voice” s-a clasat pe locul 13. La nivel urban, finala Eurovision a fost urmărită de 1.004.000 de telespectatori (9,6% rating şi 26,6% cotă de piaţă). Şi la nivelul publicului comercial, TVR 1 şi-a adjudecat poziţia de lider de audienţă, cu 7,1% rating mediu şi 21,3% cotă de piaţă medie. Minutul de aur al transmisiei TVR s-a înregistrat, la nivel naţional, la 23.12, când 1.878.000 de români (rating 9,9%, share 23,6%) urmăreau evoluţia lui Cezar. În ciuda audienţei, puţini au şi votat.
S-a putut vota de până la 20 de ori
Conform datelor primite de la organizatorii Eurovision, din România s-au exprimat în finala Eurovision 4.188 voturi prin intermediul apelurilor telefonice şi 16.847 prin SMS. În total, 21.035 de voturi din Români