Coridorul IV Paneuropean de transport, care leagă nordul Germaniei de Istanbul, se va îmbogăţi în jumătatea sudică, de luna viitoare, cu un nou pod peste fluviul Dunăre. Litigioasa construcţie de aproape doi kilometri lungime, cu două benzi pe sensul de mers şi cale ferată, nu este nici pe departe pregătită pentru a prelua traficul internaţional rutier şi feroviar. CNADNR a abandonat procedurile de expropriere a imobilelor din zonă, se poticneşte la capitolul eliberare de roviniete şi a omis să refacă infrastructura rutieră, DN 56 Craiova-Calafat, conform caietului de sarcini.
Mult discutatul pod peste Dunăre de la Calafat este râvnit de autorităţi încă din perioada interbelică. Premierii României şi Bulgariei au semnat acordul pentru construirea podului în martie 2000. Întrucât fondurile erau insuficiente, iar investiţia s-a ridicat la peste 250 milioane de euro, aproape dublu faţă de estimările din primul an, tăierea panglicii inaugurale nu s-a produs nici azi. Proiectul construcţiei este dezvoltat de autorităţile bulgare, cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul de construire a fost dus la capăt de spaniolii de la FCC. Părţii române i-a revenit construirea infrastructurii rutiere şi feroviare care să fie racordată la pod, dar şi un punct vamal şi unul de taxare.
„Administratorul podului să angajeze calafeteni!“
Conform informaţiilor furnizate de partea bulgară, podul va fi administrat de o societate mixtă. „Ştiu că va avea sediul la Vidin şi o filială la Calafat. Veniturile din taxe vor fi împărţite între Bulgaria şi România proporţional în funcţie de investiţii. Pe mine mă interesează să scad rata şomajului la noi în municipiu şi să fac presiuni ca să fie angajaţi oameni din oraş, nu să aducă personal din alte părţi“,a spus Mircea Guţă, primarul Calafatului. La începutul acestei luni s-a organizat la Sofia o licitaţie pentru