Două lansări răcoritoare precum berea abia turnată în pahar: Ursus Breweries şi Bergenbier au aruncat în lupta pentru halba românului limonadă şi grapefruit. Cine știe de ce? Prietenii – și nu numai
Când vine vorba de bere, cel mai bun manager pare să fie soarele. Şi cum , din aprilie încoace, soarele deja străluceşte puternic, lansările de noi sortimente de bere s-au înmulţit, iar mixurile cu arome sunt la ordinea zilei. Concret, Ursus Breweries a lansat, luna trecută, Ursus Cooler, un mix de bere (40%) şi limonadă (60%), pe care îl promovează acum pe toate canalele media.
La doar o săptămână distanţă, Bergenbier arunca în lupta cu toridele zile de vară Fresh Grapefruit, prima bere cu suc de grapefruit produsă în România – „Acesta este pariul nostru cu vara“, subliniază Mihai Bonca, directorul de marketing al Bergenbier S.A. Şi, chiar pe final de lună, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) - companie asociată în mintea consumatorilor în special cu berea Tuborg -, a lansat berea Skol cu 100% malţ, folosind în reţeta de fabricaţie doar malţ, hamei, apă şi drojdie, fără alte ingrediente. Iar Romaqua Group tocmai a lansat pe piață Albacher Radler cu limonadă (63%) și bere (37%).
Agitaţia berarilor e justificată: vremea bună, principalul element care influenţează consumul de bere, e o pârghie suficient de puternică pentru a trage după sine creşterea afacerilor din industrie. Cum alegerea finală nu depinde doar de preţ, brand, prezenţă sau modalitate de ambalare, producătorii de bere umblă la gust şi atacă o nișă de piață unde nu e încă mare înghesuială – berea cu arome.
„Cererea consumatorilor pentru produse cât mai variate, care să răspundă stilului lor de viaţă dinamic, a determinat extinderea gamei. (...) Ne aşteptăm ca segmentul mixurilor de bere să continue pe un trend ascendent“, spune Mihai Bârsan, vicepreşedintele de m