Directorul Aeroportului din Timişoara, Daniel Idolu, afirmă că societatea Carpatair are datorii de 3,3 milioane de lei şi 1,9 milioane de euro către instituţie, în timp ce oficialii Carpatair spun că au contestat în instanţă sumele, pe motiv că "au fost facturate abuziv pentru a favoriza Wizz Air".
Directorul Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, Daniel Idolu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că problemele la instituţia pe care o conduce au început în 2011, când compania Carpatair a acuzat conducerea aeroportului că acordă ajutor de stat companiei Wizz Air, principalul competitor pe piaţa timişoreană, prin practicarea unor discounturi prea mari.
Acuzaţiile s-au transformat într-o serie de procese, atât între Carpatair şi Wizz Air, cât şi între Carpatair şi Aeroportul Internaţional Timişoara (AIT).
Idolu a afirmat însă că vinovat de problemele companiei Carpatair este chiar managementul acesteia.
Astfel, Idolu a explicat că această companie a folosit, din 2007 şi până în prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara drept nod aerian. Acest lucru înseamnă că doar între 13 şi 20 la sută dintre pasagerii Carpatair plecau sau veneau în Timişoara, restul aflându-se în tranzit între destinaţiile din vest şi est ale companiei.
În opinia lui Idolu, problemele Carpatair nu au fost provocate de venirea Wizz Air la Timişoara, ci de renunţarea de către companie, din motive care lui nu îi sunt cunoscute, la mai multe destinaţii.
"Reţeaua Carpatair era, la un moment dat, de 37 de aeroporturi. Aeroportul Internaţional Timişoara e doar un singur aeroport din cele 37. Matematic, Aeroportul Internaţional Timişoara putea afecta doar procentul de 13 din pasageri care, în 2008, veneau sau plecau de la Timişoara. În 2008 (Wizz Air - n.r.) a deschis curse către Londra, destinaţie pe care Carpatair nu o oferea. Nu opera a